Menü Kapat

Zabıtalara Çatışma Yönetimi Teknikleri

Zabıtalara Çatışma Yönetimi Teknikleri

     
 
 Bahçelievler Belediyesine sunulan BESAM’ın yürüttüğü projelerden biri daha gerçekleşti.  Zabıtalar için, çatışmaya neden olan sorunlarını ortaya çıkaran ve çözümlerini anlatan Çatışma Yönetimi Uzmanı Av. Hilmi Erkin Sevin, Bahçelievler Belediyesi zabıtaları için Çatışma Algılama ve Yönetimi eğitimi verdi.
      Kurumsal ve kişisel ortamlarda şiddetlenmiş çatışma sonucunda gerilime ve bunalıma düşerek, çevresinde uyumsuz ve sorunlu hale gelen kişilerin yaşadığı “Çatışmanın yönetilebilmesi” konusunda eğitim veren Çatışma Yönetimi Uzmanı Av. Hilmi Erkin Sevin, belediyelere ve özellikle halkla karşı karşıya olan zabıtalara çatışma algılama ve yönetimi teknikleri konulu seminerler vermeğe başladı.
Bahçelievler belediye başkanı Osman Develioğlu‘nun personelinin kişisel gelişimine verdiği önem ve desteği çerçevesinde Marmara Belediyeler Birliği’nin Organizasyonuyla,  Kıbrıs Merit Park Otelde Bahçelievler Belediyesi zabıtaları için “Çatışma Algılama ve Yönetimi”konulu Workshop düzenlendi.
 
       Marmara Belediyeler Birliği temsilcisi Metin Tokta ve Bahçelievler Zabıta Müdürü Sinan Aydın‘ın da katıldığı Workshop’ta Çatışma Yönetimi Uzmanı Av. Hilmi Erkin Sevin tarafından “Çatışma Yönetimi algılama ve Teknikleri” anlatıldı.
 
       Yöneticilerin ve çalışanların bu olguyu yaşamasının da doğal ve olağan olacağını ifade eden Av. Hilmi Erkin Sevin çatışmayı anlatırken, “İnsan olan her yerde, insan sorunları vardır; çatışma vardır. 
Zira, insanlar bir arada yaşadıkları sürece, ne kadar iyi ve anlayışlı olurlarsa olsunlar, aralarında anlaşmazlıkların, çatışmaların ve hatta kavgaların olması kaçınılmazdır. 
Özellikle örgütlerde, birlikte ve yakın ilişki içinde çalışan ve her gün sekiz saat birlikte yaşayan insanlar arasında çatışma çıkması da doğaldır. Ancak bu çatışma yüzünden insanların birbirine küsmesi, darılması, hasım olması, kavga etmesi ve ilişkilerin bozulması doğal ve normal değildir.” dedi.
 
     Çatışmanın açığa çıkması halinde, tarafların çatışmayı yönetecek bir yöntem geliştirmeleri gerektiğine dikkat çekenÇatışma Yönetimi Uzmanı Av. Hilmi Erkin Sevin, “çatışma yönetimi konusunda tarafların kullanabileceği beş yaklaşım bulunmaktadır; rekabet, işbirliği, kaçınma, intibak ve uzlaşma.”diye konuştu.
 
     Özellikle zabıtalar için, çatışmaya neden olan sorunlarını ortaya çıkaran ve çözümlerini anlatan Çatışma Yönetimi Uzmanı Av. Hilmi Erkin Sevin, Bahçelievler Belediyesi zabıtaları için Çatışma Algılama ve Yönetimi konularını irdelerken izlediği aşamaları da şöyle anlattı.
“Önce Zabıtaların sorunlarını listeledik sonrasında bu sorunlar üzerinde yoğunlaşarak nedenlerini araştırdık son olarak da bunlarla ilgili Çözüm önerileri geliştirdik.
 
     Bu sayede hem zabıtalar sorunlarıyla yüzleşti ve neden-sonuç ilişkisi kapsamında sorunlarına çözüm aradı hem de sorun çözme becerileri kazandı, karşılaştıkları sorunların nedenlerini araştırıp çözüm üretebilmeyi öğrendiler. Bence en büyük kazanımları da bu oldu. Bu eğitim klasik kişisel gelişim eğitimlerinden çok daha verimli oldu çünkü kendi sorunlarıyla ilgili olduğu için hepsi de interaktif olarak katıldılar çalışmaya. Kendi sorunlarıyla yüzleşip kendileri çözüm önerileri geliştirdiler ben de bunları yapabilmelerine yardım ettim.
Seyyar sorunu masaya yatırıldığında grubu dörde ayırdım. Bir taraf seyyar, bir taraf esnaf, bir taraf vatandaş ve bir tarafta zabıta oldu. Böylece o kişiler gibi düşünerek empati yetenekleri geliştirildi.
 
    Benim için de çok ilginç bir deneyim oldu. Zabıtaların dünyasını yakından inceleme fırsatı buldum.
Başlıca sorunları: Başkan yardımcıları arasındaki koordinasyon eksikliği, Seyyarlar, Pazar yerleri, Personel yetersizliği, Mesleki eğitim eksikliği, hatır gönül işleri.
 

      Zabıtalar kolluk kuvveti olmalarına rağmen jandarma ve Polis gibi bir genel çatılarının olmamasından şikayetçi.
Bir başkan yardımcısının yap dediği bir işi başka bir başkan yardımcısı yapma diyor. Seyyarlara müdahale etse onlarla kötü oluyor etmese esnafla kötü oluyor.
 
      Bir pazarcıyla muhattap olduktan 1-2 saat sonra bir fabrika müdürüyle muhatap oluyor. Farklı gruplardan kişilerle muhattap olunca kime nasıl davranacaklarını şaşırıyorlar.
 
     Belediyede ve kaymakamlıkta kimsenin yapmak istemeyeceği işleri zabıtaya paslıyorlar.
Zabıtaya görev tanımının dışında işler de yüklüyorlar.”
 
 
     İnsanın hem iç çatışmasının, hem de başkaları ile çatışmaya düşmesinin, sosyal ve örgütsel yaşamında onu güç duruma sokarak kendisine engel olabileceğini ifade eden Çatışma Yönetimi Uzmanı Av. Hilmi Erkin Sevin özellikle polis, zabıta ve halkla direkt ilişkili olan insanların, şiddetlenmiş çatışma sonucunda da gerileme ve bunalıma düşerek, çevresinde uyumsuz sorunlu bir kişi olabileceğini söyledi.  
Av. Hilmi Erkin Sevin, Workshop’ta öncelikle; çatışmanın yönetilebilmesinin sağlanmasını, çatışmanın veya anlaşmazlığın bir ayrılık veya zıtlık değil, sadece görüş ve fikir ayrılığı olduğunu ve farklı yorumlardan kaynaklandığını, aslında önemli bir sorun olmadığının farkına varılarak çatışma konusunun büyütülmemesi gerektiğinin zabıtalara anlatıldığını belirtti.
 
 
Kaynak
http://www.turkiyehaberajansi.com/haberdetay/60689/Zab%C4%B1talara-%C3%87at%C4%B1%C5%9Fma-Y%C3%B6netimi-Teknikleri

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir